14 Kasım 2011 Pazartesi

Çocuk ruh sağlığı ödevi öğrenci bilgi formu

………………….. OKULU
ANASINIFLARI
KİŞİSEL BİLGİ FORMU
ÇOCUĞUN
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                                   : ………………………….
Cinsiyeti                                : ………………………….
Kabul Tarihi                         : ………………………….
Okula Geliş Nedeni              : ………………………….
Ev  Adresi ve Tel.                 : ………………………….
ANNE
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                                   : ………………………….
Mesleği                                  : ………………………….
Çalışma Saatleri                   : ………………………….
Açık İş Adresi                                   : ………………………….
Ev Adresi ve Tel
(Anne-baba ayrı ise)             : ………………………….
Sağ                             Öz                               Üvey
 

                                                                    
BABA
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Doğum Tarihi                                   : ………………………….
Mesleği                                  : ………………………….
Çalışma Saatleri                   : ………………………….
Açık İş Adresi                                   : ………………………….
Ev Adresi ve Tel
(Anne-baba ayrı ise)             : ………………………….
Sağ                             Öz                               Üvey
 

                                                                    
III. ŞAHIS
Adı-Soyadı                            : ………………………….
Yakınlık Derecesi                 : ………………………….
İş Adresi                                : ………………………….
İş Telefonu                            : ………………………….
Ev Adresi                              : ………………………….
Ev Telefonu                          : ………………………….
Anne – Baba ayrı ise çocuk kiminle yaşıyor?
Anne            Baba          Anneanne            Babaanne              Diğer
 

                                                                                                               

KARDEŞLER
            ADI                               DOĞUM TARİHİ                                 EĞİTİM DURUMU
1- ……………………               ……./ ……./ …….                                     …………………
2- ……………………               ……./ ……./ …….                                    …………………
3- ……………………               ……./ ……./ …….                                   …………………

AİLEDE BİRLİKTE YAŞAYAN DİĞER KİŞİLER
          ADI                      YAKINLIK DERECESİ                      YAŞI          EĞİTİM DURUMU
1- ………………..     …………………………………                   ……….                 …………………………
2- ………………..     ………………………………..                     ……….                 …………………………

*Çocuk kuruma gelmeden önce çocukla ilgilenen kişi yada okulöncesi eğitim kurumları. (Doğumdan itibaren)
…………………………………………………………………………………………………
*Çocuğun bakımı ve eğitimi ile ilgili kuralları kim koymaktadır?
…………………………………………………………………………………………………
*Konulan kurallar çocukla ilgilenen kişiler tarafından tutarlı bir şekilde uygulanıyor mu?
…………………………………………………………………………………………………
*Aile içinde çocukla ilgili konularda görüş ayrılığı olduğu zaman ne yapıyorsunuz?
…………………………………………………………………………………………………
*Evde bulunduğunuz süre içinde çocuğunuza özel olarak zaman ayırabiliyormusunuz?
…………………………………………………………………………………………………
*Ayırabiliyorsanız bu süre içinde neler yapıyorsunuz?
Anne:……………………………………………………………………………………………
Baba:……………………………………………………………………………………………
*Çocuğun daha önce geçirdiği önemli hastalıklar: (Hastane yaşantısı var mı?
…………………………………………………………………………………………………
*Alerjik durumu var mı? (Besin, İlaç,diğer)
…………………………………………………………………………………………………
*Çocuğun sürekli hastalığı ve ilacı var mı?
…………………………………………………………………………………………………
*Uyku alışkanlığı var mı?Gündüz uyku süresi ne kadardır?
…………………………………………………………………………………………………
*Kendi kendine yemek yer mi?
…………………………………………………………………………………………………
*Sizce yemek problemi var mı?
…………………………………………………………………………………………………
*Size göre çocuğunuzun olumlu kişilik özellikleri nelerdir?
…………………………………………………………………………………………………
* Size göre çocuğunuzun olumsuz kişilik özellikleri nelerdir?
…………………………………………………………………………………………………
*Okuldan beklentileriniz nelerdir?
…………………………………………………………………………………………………
*Okuldaki eğitimi görmek, tanımak,okulda verilen eğitimin evde de devamını sağlamak, eğitime katkıda bulunmak ve bilgi alış verişi yapmak amacıyla okuldaki eğitime katılabileceğiniz kendinize uygun olan zamanı belirtiniz.
…………………………………………………………………………………………………

Çocuk ruh sağlığı sayfa 22

Çocuğu Tanımanın Önemi

   Anne-baba olmak birçok beceriyi ve hassasiyeti gerektirmektedir. Çocuğun doğumundan itibaren onu izlemek, tanımak, ihtiyaçlarını, özelliklerini, farklılıklarını, duygularını ifade ediş biçimini kavramak gerekmektedir. Çocuğun söylediklerinin, davranış ve tutumlarının altındaki mesajları kavrayabilmek, söylediği ile söylemek istediği arasındaki farkı gözlemleyebilmek dikkat gerektirir. Bazen çocuklar bazı ihtiyaçlarını talep etmezler. Burada bizim onun ihtiyacını fark etmemiz önemlidir. Her çocuğun kendini ifade ediş biçiminin farklı olduğu unutulmamalıdır. Bu nedenle öncelikle çocukların bebekliklerinden itibaren çok dikkatlice gözlenmeleri önemlidir. Çocukla geçirilecek zamanın içeriğinde hem bir takım becerilerin geliştirilmesine olanak verilmesi hem de oyuna yer verilmesi gerekmektedir. Bu içeriğin belirlenmesi için de çocuğun ve çocuğun içinde bulunduğu gelişim döneminin çok iyi tanınması gerekmektedir Çocuğun bireysel özelliklerinin tanınmasının yanı sıra belirli yaşlara ait gelişimsel ve psikolojik özelliklerin de bilinmesi önem taşımaktadır. Örneğin bir çocuğun yaşadığı korkuların o yaşa ait doğal bir korku mu yoksa fobi mi olduğunu ayırt edebilmek ve ilişkide kullanılacak dili belirlemek önemlidir. Bir önemli konu da çocuğun yaşına uygun olarak yapabileceklerinin ve yapamayacaklarının ayırt edilmesidir. Bazen anne-babalar çocukların bazı becerilerinin gelişmesi için fırsat yaratmadıkları ve bu nedenle çocukların yaşlarına ait becerileri geliştiremedikleri bilinmektedir. Örneğin eline hiç kalem verilmeyen çocuk çizgi çizme becerisini geliştiremeyecektir. Birlikte geçirilecek zamanın içeriğinde çocuğun yaşına ait becerileri sergileyebilmesine ve geliştirmesine fırsat vermek de önemlidir. Bazen de tam tersi olarak aileler çocukların gelişim düzeylerinin çok üzerinde bazı becerileri sergilemeleri konusunda çocukları zorlayabilmektedirler. Böyle bir tutum da çocuğun yoğun performans kaygısı ve yetersizlik duygusu yaşamasına neden olabilmektedir. Yine bazı çocuklar yaşadıkları değişik duygusal ve algısal sorunlar nedeniyle bazı becerileri yaşıtlarına göre daha geç geliştirebilmektedirler. Böyle bir durumda da çocuğun yapabileceğinden daha fazlasını beklemek aynı tür kaygılara ve yetersizlik duygularına neden olabilmekte, bunun sonucunda da çocuğun daha da başarısız olmasına neden olabilmektedir.

Diş sağlığı afişi

Kemik sağlığı afişi