27 Mart 2012 Salı

Çocuk beslenmesi sayfa:60


ETKİNLİK 6

   Ben FAS’lı bir çocuğun annesiyim. Doğumdan sonra bebeğimin FAS’lı olduğunu öğrendiğimde kahrolmuştum. Dünyalar başıma yıkılmıştı. Benim yüzümden küçük bir bebeğin hemde canımdan, kanımdan olan kendi bebeğimin bu halinden ben sorumluydum. Aslında gerçek sorumlular annem ve babamdı. Ben küçükken heyecanla açtığım, belki çikolata vardır diye umut ettiğim o buzdolabında içkilerin sıra sıra dizildiğini görürdüm her seferinde. Niye mi? Çünkü annem ve babam birer alkoliklerdi. Her gece içip sarhoş olduklarını hatırlarım. O küçük yaşımda bir şey anlamıyordum fakat büyüdükçe içkinin nasıl bir şey olduğunu, tadını falan merak etmeye başlamıştım. Annemler içerlerken bende birkaç yudum almaya başlamıştım artık. Başlarda tadı çok iğrenç geliyordu ama gün geçtikçe tadı güzelleşmeye başlamıştı. Bir yudum, bir bardak, bir şişe derken bende bağımlısı olup çıkmıştım bu illet içkinin. Sonra evlenip bir yuva kurdum. Bir bebeğim olacaktı. Eşimde alkol kullanıyordu. Beraber bazı akşamlar içiyorduk. Resmen kendimi zehirliyordum özellikle o minik masum bebeğimi. Ama bunun farkında değildim. Belki de farkında olmak istemiyordum. Derken bebeğim FAS’lı bir şekilde dünyaya geldi. Çok üzgündüm ama artık yapacak hiçbir şey yoktu. İşte bu benim hayatımda yaşadığım en büyük pişmanlığımdı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder