27 Mart 2012 Salı

Gelişim alanları sayfa:115-116

Ödevimi kuzenim YUNUS EMRE ile yaptım.


Emre 5 yaşında ve önümüzdeki sene anasınıfına başlayacak.















İlk önce beraber hamurları eşit parçalara bölüp yuvarladık. Sonra ben onları sıraya dizdim. Diğer hamurlarıda aynı şekilde yaptık ama bu sefer onları dağınık sırayla dizdim.





Daha sonra ona 1. ve 2. sıradaki yuvarlaklar eşit mi, yoksa biri daha mı fazla diye sorduğumda 2. sıradaki yuvarlakların daha fazla olduğunu söyledi.

Sonra aynı uzunlukta hamurdan 2 çubuk yaptık. İkisini alt alta koyduğumuzda eşit olduğunu söyledi. Çubuklardan birini sağa doğru ilerlettiğimde alttaki çubuğun daha uzun olduğunu söyledi.



Aynı miktarda iki kaseye su koyduk. Emre, kaselerde eşit miktarda su olduğunu söyledi. Sonra bu suyu bir bardağa boşalttığımızda, Emre bardaktaki suyun daha fazla olduğunu söyledi.





Aynı büyüklükte iki hamur topu yuvarladık. Emre'ye gösterip eşit olup olmadıklarını sordum ve evet eşitler dedi. Hamurlardan biri alıp sosis şekline getirdiğimde ise yuvarlak olanın daha fazla olduğunu söyledi.





Emre'nin önüne aşağıdaki gibi 2 resim koydum. Bu 2 resimlerdeki ineklerin eşit miktarda mı yoksa birisinin daha fazla mı ot yediğini sordum. Emre ise ilk resimde daha çok ot yediğini söyledi.


Aynı büyüklükte ve aynı ağırlıktaki iki hamur topu Emre'nin önünde tarttım ve aynı ağırlıkta olup olmadıklarını sordum. Aynı ağırlıkta cevabını verdi. Topları teraziden indirip birini sosis haline getirip tarttığımızda eşit olduğunu söyledi.



Bütünüyle aynı özelliklere sahip 2 yuvarlak hamuru aynı miktarda su bulunan kaseye koydum. Bu sırada Emre de beni izliyordu. Sonra ona bu 2 hamuru kaseye attığımda su seviyeleri eşit mi yükseldi diye sordum ve evet cevabını aldım. Daha sonra bir kaseden hamuru çıkarıp şeklini değiştirip yine kaseye koydum. Sıvıların eşit seviyede olup olmadığını sorduğumda eşit olduğunu söyledi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder