31 Mart 2012 Cumartesi

Erken çocukluk sayfa:56


Özel eğitim kurumunda çalışan öğretmene sorduğumuz sorular

1-Bu okulda kaç öğrenci eğitim görüyor?
150 öğrenci.

2-Engellilerin sınıfı kaç kişi?
10 kişi.

3-Siz hangi üniversite ve bölümden mezunsunuz?
Marmara üniversitesi zihinsel engelliler öğretmeni.

4-Hangi eğitim metotlarını kullanıyorsunuz?
Her çocuğa göre bu eğitim metotları değişebiliyor.
Okuma yazmada bazı öğrenci elat sistemi ile öğrenirken diğeri basa
sistemi ile öğreniyor.

5-Engelli bireyleri nasıl buluyorsunuz ve onlar sizi nasıl buluyor?
Her bireyi farklı farklı buluyoruz.Çünkü hepsi aynı öğrenimde olmuyor.

6-Ben engelli bireylerin yüksek maliyetli olduğunu biliyorum. Bu maliyet
nasıl karşılanıyor?
Devlet engelliler için belli bir maaşa bağlıyor. Bu maaş karşılığında aile
tarafından karşılanıyor.

7-Yaşadığınız zorluklar nelerdir?
Her bir öğrencide zorluklar değişebiliyor. Çok zorlandıklarımız ağır
düzeyde olan engelli öğrencilerimizdir ve çok destek göstermeyen her şeyin en iyisini isteyen velilerimiz bizi oldukça zorluyor.

8-İletişimi nasıl kuruyorsunuz?
İletişim bozukluğu olan öğrenci ile illaki değişiyor. Çünkü dikkatleri fazla
sürmüyor. Molalar halinde öğrenciyi sıkmayarak bir şekilde iletişimi
sürdürüyoruz.

9-Okulda verilen eğitim veliler tarafından evde nasıl destekleniyor?
Evde veliler tarafından desteklenmiyor. Bazı velilerimiz her şeyi
öğretmenden bekliyor. Tabi ki duyarlı velilerimizde var.

10-Ne tip etkinlikler yaptırıyorsunuz?
Yırtma yapıştırma, buruşturma, katlama, kesme, boyama çalışmaları
yapıyoruz.

11-Burada personel görevlisinin seçim kriterleri nelerdir?
Yapılacak işleri bilmesi ve düzgün bir şekilde yapması.

12-Bireydeki gelişimi nasıl izliyorsunuz?
Sınıf içerisinde ve ailenin katılımıyla ve performans değerlendirme formlarımızla izliyoruz.

13-Acil durumlarda nasıl bir yol izliyorsunuz?
Öğrencinin velisi ile irtibata geçerek.

14-Ne tip materyallerden yararlanıyorsunuz?
Puzzle, oyuncak araba, eşleştirme kartları, renk kartları, büyük küçük
kartları, oyuncak hayvanlar, domino bunlar gibi materyallerden
yararlanıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder