27 Mart 2012 Salı

Çocuk ruh sağlığı sayfa:64


 
Çocuğu okul çağında olan annem ile röportaj:

1.     Çocuğunuz okula isteklimi başladı?
      Evet, ilk başladığında çok istekliydi.

2.    Birlikte ödev yapıyor musunuz?
Hayır, genelde ablasıyla birlikte yaparlar.

3.    Çocuğunuzun okula gitmek istemediği zamanlar oluyor mu?
Tabii oluyor.

4.   Ödevlerini yapmakta istekli mi?
Hiç istekli değil. Ödev yapmaktan nefret ediyor.

5.    Okulundan memnun mu?
           Memnun olduğunu düşünüyorum.

6.   Çocuğunuz okuldan geldiğinde gününün nasıl geçtiğini soruyor musunuz?
Ben soruyorum ama hiçbir zaman o gün okulda yaptıklarından bahsetmez.

7.    Çocuğunuz sizce başarılı öğrenci mi?
Bazı derslerde başarılı bazılarında değil. Hiç derslerine ve sınavlarına çalışmadığı halde güzel notlar alıyor.

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ ALANLA ALMAYAN ARASINDAKİ UYUM VE BAŞARI

       Araştırmalar erken çocukluk eğitimi alan çocukların almayanlara oranla daha yüksek zihinsel beceriler ve eğitime yatkınlık sergilediklerini ortaya koyuyor. Bu gelişim, kaynaklara ulaşma şansı kısıtlı çocuklarda yani risk altındaki çocuklarda daha belirgin hale geliyor.

       Erken çocukluk eğitiminin okulda başarıyla ilişkisini inceleyen araştırmalar, ilk ve ortaöğrenimdeki başarının erken çocukluk eğitimine bağlı olduğunu gösteriyor. Kaliteli erken çocukluk eğitimi programlarına katılan çocuklar okula daha iyi hazırlanıyor, okulda daha başarılı oluyor, sınıfta kalmaları veya okulu terk etmeleri daha düşük olasılık haline geliyor.

       OECD tarafından gerçekleştirilen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2003 sonuçlarına göre Türkiye'de erken çocukluk eğitimi alan ve almayan öğrenciler arasında yaklaşık 2 okul yılına denk başarı farkı var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder