Çocuğu okul çağında olan annem ile röportaj:
1. Çocuğunuz
okula isteklimi başladı?
Evet, ilk başladığında çok istekliydi.
2.
Birlikte ödev yapıyor
musunuz?
Hayır, genelde ablasıyla birlikte yaparlar.
Hayır, genelde ablasıyla birlikte yaparlar.
3.
Çocuğunuzun okula gitmek
istemediği zamanlar oluyor mu?
Tabii oluyor.
Tabii oluyor.
4.
Ödevlerini yapmakta istekli
mi?
Hiç istekli değil. Ödev yapmaktan nefret ediyor.
Hiç istekli değil. Ödev yapmaktan nefret ediyor.
5.
Okulundan memnun mu?
Memnun olduğunu düşünüyorum.
6.
Çocuğunuz okuldan
geldiğinde gününün nasıl geçtiğini soruyor musunuz?
Ben soruyorum ama hiçbir zaman o gün okulda yaptıklarından bahsetmez.
Ben soruyorum ama hiçbir zaman o gün okulda yaptıklarından bahsetmez.
7.
Çocuğunuz sizce başarılı
öğrenci mi?
Bazı derslerde başarılı bazılarında değil. Hiç derslerine ve sınavlarına çalışmadığı halde güzel notlar alıyor.
Bazı derslerde başarılı bazılarında değil. Hiç derslerine ve sınavlarına çalışmadığı halde güzel notlar alıyor.
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ ALANLA ALMAYAN ARASINDAKİ
UYUM VE BAŞARI
Araştırmalar erken çocukluk eğitimi alan
çocukların almayanlara oranla daha yüksek zihinsel beceriler ve eğitime
yatkınlık sergilediklerini ortaya koyuyor. Bu gelişim, kaynaklara ulaşma şansı
kısıtlı çocuklarda yani risk altındaki çocuklarda daha belirgin hale geliyor.
Erken çocukluk eğitiminin okulda başarıyla
ilişkisini inceleyen araştırmalar, ilk ve ortaöğrenimdeki başarının erken
çocukluk eğitimine bağlı olduğunu gösteriyor. Kaliteli erken çocukluk eğitimi
programlarına katılan çocuklar okula daha iyi hazırlanıyor, okulda daha
başarılı oluyor, sınıfta kalmaları veya okulu terk etmeleri daha düşük olasılık
haline geliyor.
OECD tarafından gerçekleştirilen Uluslararası
Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2003 sonuçlarına göre Türkiye'de erken
çocukluk eğitimi alan ve almayan öğrenciler arasında yaklaşık 2 okul yılına
denk başarı farkı var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder